Loading

Festival della Coralità  Veneta

Event

Festival della Coralità Veneta

2014 / client: ASAC Veneto / Event

The Festival of Venetian Choral Music is the most important choirs’ show of Veneto region. Every two years dozens of choirs partecipate in this biennial event open to all choirs of any type of structure and repertoire – polyphony, folk music, gospel/spiritual, pop-jazz, sacred music – from all over the region, participating in a show with thousands of people performing.
The visual identity for the 8th edition of the Festival, that took place in Venice, is a homage to the poster for la Biennale designed by Milton Glaser in 1980.
The project includes poster, EGD and merchandising.

Il Festival della Coralità  Veneta è la più importante manifestazione destinata alla valorizzazione e all’affermazione dei cori della regione Veneto. Si tratta di un evento biennale e itinerante che prevede la partecipazione di decine di cori polifonici ad organico misto, maschile e femminile, cori popolari, gospel-spiritual, di voci bianche, gruppi vocali di musica antica, pop-jazz provenienti da tutta la regione.
L’artwork disegnato per l’ottava edizione del Festival, svoltasi a Venezia, è un omaggio ai manifesti per la Biennale d’Arte del 1980, disegnati da Milton Glaser.
Il progetto comprende i poster, la grafica ambientale e il merchandising.

Festival della Coralità Veneta - libretto 5
Festival della Coralità Veneta - libretto 2
Festival della Coralità Veneta - libretto 3
Festival della Coralità Veneta - libretto 4